Dar Es Salaam

Dar-i saabudes jäime peatuma otse ookeani kaldale kämpingusse.

Esimene asi peale India ookeanis ujumist oli välja selgitada kus võiks leida piduripumbale kaduma läinud aknakese. Mul oli varasemast info et Dar`s ok KTM-i esindus. Nii naiivne ma muidugi ei olnud et sellist varuosa laokaubana oodata. Aga kuna esirehv on päris palju viga saanud ja siselohv pole enam augu kõrvalt ka terve siis otsustasin esinduse üles otsida.

Esindus on siin tõesti olemas. Keset elurajooni ühes eramus. Eespool kontor, tagapool töökoda. Tegemist ei ole ainult KTM-le pühendunud ettevõtmisega. Põhiline tundub olevat Polarise igasuguste masinate müük. Alates ATVdest  kuni suurte bagideni. Mingit laoseisu neil igatahes ei ole üldse. Pidurite teemal abi ei saanudki kuna 2 ndlat ootamist ei mahu meie plaanidesse. Esirehviga läks nii et on võimalik päris ruttu tellida. Ca paari päevaga jõuab kohale. Paraku hinnaks küsiti 150€ Mitas E07 eest. Töökojast leiti ka paar uut esirehvi, pisut rohkem asfaldile mõeldud kui mulle meeldiks, nende hind lausa 180€. Siselohvi eest küsiti 50€, kauplemise tulemusel jõudsime 30 juurde. Seda oli mul ka tõesti hädasti vaja. Topelt hinnaga ei ole tore asju osta. Mõjub kuidagi enesehinnangule halvasti. Kas ma siis olen nii juhmi näoga et kannatab sellist hinda küsida? Võrdluseks, Windhoekis KTMi esindusest sain tagumise rehvi täiesti mõistliku hinnaga. Niipalju siis sellest. Muide, neil on komisjonimüügis paar matkamiseks kõlbulikku tsiklit ka:

 

Dar`s on linnast lõuna pool päris mitu sellist lihtsamapoolset rannakuurorti/ lodge`i. Saab tuba, saab telkida, pesemisvõimalus on olemas. Restoran samuti. Ühendus linnaga käib avaliku transpordi poolelt kas tuk-tukiga või dala-dala`ga. Viimane on minibus või istmetega kastikas. Lisaks on võimalik väikese motikaga lasta ennast viia kuhu vaja. Kui public transport ei rahulda, võib ise sõita.

Liiklus on suht uljas ja vajab harjumist aga tühi tsikkel on igal juhul parim viis linnas liikumiseks. Ummikud on tipptundidel meeletud ja need ei liigu kohe üldse. Foorid töötavad aga enamasti on tihedama liikluse ajaks reguleerijad välja aetud. Need on naljakad tegelased. Mõni vehib niisama kätega, mõni jookseb keset ristmikku autodega kaasa, küll ühes, küll teises suunas. Üks lausa tantsis mingit isemoodi liiklusreguleerimistantsu. Autojuhtidel on neist tegelastest suht savi, sõidetakse siis kui tundub et mahub vahele. Tsiklitele ei kehti mingid reeglid, kõik sõidavad täpselt nii kuidas tahavad.

Kohe kesklinnas, praamisadama kõrval on kalaturg. Väga vägevat kala on siin, tunast barrakuudani. Oi kuidas tahaks osta ja ise küpsetada. Paraku köögiga ajutist elamiskohta ei ole siin silma hakanud (mõnedes kämpingutes on varasemalt ka köök olnud). Söögikohti on linnas palju. Lõunat süüakse /pakutakse buffee-tüüpi sööklates, õhtusööki saab linadega laua ääres nautida. Tõsi, keskmine tase on üsna tagasihoidlik. Sellest on kahju sest mereandide valik on meres ja turul meeletu.

 

Leave a Reply