Coleman Tatra 3 sobivus motomatkaks

Nüüd, kolme kuu möödudes oleks paslik anda väike tagasiside talvel välja valitud Coleman Tatra 3 kohta.Seda just motomatka kontekstis, arvestades et matkajaid on kaks ja sõidetakse ühe tsikliga.Kahekesi ühe tsikliga matkates on kompaktsus ja kaal oluliselt suurema tähtsusega kui kahekesi kahe tsikliga matkates. Püüan olla võimalikult objektiivne.
Pildiotsingu coleman tatra 3 tulemus
Suurus pakituna. Peale mõningaid katsetusi pakime telgi ja kaared eraldi. Telk läheb küljekohvrisse, kaared pehme kohvri tagumisse taskusse. Väga ok. Miinus on liiga hea originaalkott. See on torukoti põhimõttel ja päris hermeetiline. Ja kuna on hermeetiline siis sulgemisel jääb sinna alati üksjagu õhku mida välja ei saa. See omakorda võtab rohkem ruumi. Originaalkott on tõenäoliselt päris hea kui telk kinnitub väljaspoole kohvreid aga kohvri sees võiks olla mingi lihtsam kompressioonkott. Päris ilma kotita ei saa telki piisavalt kompaktseks pakkida.
Paigalduse mugavus/kiirus See on ikka jube suur õnnistus et kogu telk seisab üleval ainult kaarte abil. Kolme kuu jooksul eile esimest korda tõmbasin mõned nöörid pingule ja paigaldasin vaiad. Seda seepärast et saime korraliku vihma. Üles panemine ja kokku pakkimine on kiire ja mugav. Nii kiire et ei oleks uskunud. See et kaared tuleb nn kanalitesse lükata ei ole üldse probleem (eks aeg näitab kaua vastu peab). Ilma vaiade ja nöörideta püsti püsimine on äärmiselt vajalik. Aafrikas on maapind enamasti kas kõvaks põlenud savi või pehme liiv. Mõnedes linnakämpingutes ka betoon. Kõik need aluspinnased on vaiade jaoks ebasoodsad. Liiva sees nad ei püsi ja kõva pinnase sisse neid lihtsalt ei vajuta. Autodega matkajatel on eraldi vaiahaamer kaasas. Üksi paigaldamise lihtsustamiseks on alumiiniumkaarte otsad disainitud nn kraega. Korra juba rõnga sisse panduna püsivad need seal hästi ja ei pea paluma kaaslasel “otsa hoida või juga juhtida”.
Suurus Kahekesi matkates just paras. Kohvrid ja sõiduriided mahuvad eeskotta, magamistoas on piisavalt ruumi nii magamiseks kui ka ülejäänud mandi laiali laotamiseks.
Kasutusmugavus Väikese miinusena võiks välja tuua suhteliselt madala “välisukse”. Suuremat kasvu mees peab natuke rohkem kui tahaks koogutama. Kuna eeskoda on madal siis seal sees olles midagi toimetama ei mahu. Telki sisenemiseks tuleb avada nii välis- kui siseuks ja siis ühe vauhtiga kohe kas sisse- või välja ronima. Telgil on küll kaks välisust kuid reaalselt leiab kasutust ainult üks kuna sisemine uks avaneb ühele poole. See ei ole eriline miinus, lihtsalt teine uks meil kasutust ei leia ja on suhteliselt mõttetu. Samas ühest servast sisenemine jätab kohvritele ja sõiduriietele pea kogu eeskoja ruumi ja nendest ei pea üle ronima. Footprint võiks ehk olla, samas peab seda siis puhastama ja see lisab kaalu/mahtu pakituna.
Ventilatsioon Ventilatsioon on nii ja naa. Mingit kondentsi ei tekkinud, ka mitte mere ääres üliniiskes kliimas. Samas õhupuudus tekkis küll. Seda just mereäärses eriti kuumas ja niiskes kliimas kus samal ajal tuult ka ei olnud. Võrkpinda on sisemisel telgil vähe ja olemasolev võrk on nii tihe et see piirab õhu liikumist märgatavalt. Olen harjunud et telgi uks on soovi korral kogu ulatuses võrk, Tatra 3-l aga on ainult ülemine kolmandik võrguna. Samuti võiks telgi laes olla rohkem võrku. Oma osa võis mängida ka asjaolu et kui telk on paigaldatud ainult kaartega, nöörid-vaiad on pingutamata, siis ei ole telgi kuju päris korrektne, nn õhukanalid on kinni ja seepärast ka ventilatsioon nii hästi ei toimi. Kokkuvõttes oli ventilatsioon puudulik ainult eelpool mainitud üliniiskes ja eriti kuumas ning ilma igasuguse tuuleta tingimustes. Muul ajal täiesti talutav. Siiski kaalun sisemise ukse tuunimist nii et see oleks kogu ulatuses võrk.
Kokkuvõte Arvestades eeltoodut annaksin 5 palli süsteemis Tatra 3 -le motomatka telgina hindeks 4+. Sissepääs on tsipa ebamugav, seda muuta ei saa.
Sisemine uks võiks olla üleni võrgust, seda saaks paremini teha.Praegu tundub et sai kõik öeldud. Kui miski meenub siis lisan.

One Reply to “Coleman Tatra 3 sobivus motomatkaks”

  1. Lisan veel et vihma peab ülihästi. Hommikul saab sisetelgi eraldi eemaldada ja kuiva kotti panna. Juhul kui juhtubki järgmine õhtu sadama, siis sisetelk on endiselt kuiv.

Leave a Reply