Tsikli piduritest ja ABS-st

Tagumisest pidurisilindrist.

Praegu on selgeks saanud et tagumise pidurisilindri “akent” eraldi varuosana ei ole. Samuti ei ole ilma aknata pidurisilindrit originaalvaruosana. Uue silindri hind on 135€. Hea on see et hinna sisse kuulub ka uus kolb koos mansettidega. Aga ikkagi päris kobe hind tootjatehase jama parandamise eest. Mis siis õigupoolest on hea lahendus? Hetkel suudan välja mõelda sellised variandid:

1. Pöörata edaspidi rohkem tähelepanu õigele ja heale pidurivedelikule ja loota et uus pidurisilinder (õigemini aken selle küljel) peab vastu vähemalt sama kaua kui esimene, st 64000km.

2. Võtta olemasolev silinder maha ja keevitada aknaava julmalt kinni. Sulam muidugi ei ole teada aga ehk on võimalik? Sellele lahendusele ootaks hea meelega kommentaare.

3. Proovida leida sobilik pidurisilinder teiste tsiklite ja mudelite pealt ning ehitada süsteem pisut ringi. Siin muidugi tekib muid konkse, alates kinnitustest, hoovastiku sobivusest kuni banjode ja voolikuteni välja.

ABS-st sellel konkreetsel mudelil.

Juba talvel, kui tsiklit matkaks ette valmistasin, soovitati ABS lihtsalt minema visata. Tookord ei raatsinud seda teha. Sai hulga aega ja raha kulutatud ümbertõstmisele, uutele voolikutele jne. Täna võin öelda et oleks pidanud kuulama ja selle junni minema viskama. Kui kunagi koos tsikliga koju jõuame siis ka teen seda.

5 Replies to “Tsikli piduritest ja ABS-st”

    • Sellest ei ole ka midagi kasu. Ja selle asemele saab mahutada tööriistad. Mu tooriistakott on hetkel kyljeplastiku all ja jube tyytu on neid sealt välja urgitseda. Sadula all olek palju mugavam. Noh ja see kolakas kaalub päris palju ja õhutada on ABSga tyytu jne. Päriselt, seda pole vaja, vähemalt mitte seni kui reis toimub kusagil kolmandas maailmas. Euroopas suurtel kiirustel ja vihmaste ilmadega ma hoiaks ehk esimese ratta piduritel ABSi alles.

  1. Toetan soovitust ABS minema visata. Sest “Kui seda detaili autol/mootorrattal ei ole, siis ei saa ta ka katki minna”.

    Omal matkasõiduk ilma ABS-ita, ja lihtsalt tuleb sõites arvestada, et ABS-i ei ole (ja pole kunagi olnud).

  2. Kunagi lõuna-eesti metsades lendas ühel KTM`il mootoris olev aken eest ära. Lahedasime puupunni ja nipukatega 🙂 Löö sinna kummipuust punn ette, jääb äkki tihedam.

Leave a Reply