Antsu Viiul

Vihulamoto Aafrika seikluse teise etapiga (Nairobi-Tallinn) on otsustanud liituda sõber Ants. Ants on kogenud motomatkaja, kolanud läbi kogu Venemaa, lisaks Kaukaasia riigid, Kesk-Aasia, Mongoolia ja mõndagi veel. Lähinaabritest rääkimata. Talvel korra oli saunas jutuks, kes mida sel hooajal plaanib jne. Viskasin kutse õhku et mul tsikkel Nairobis, vaja koju sõita, tule ka. Ants vastas “Ok” ja vihtles edasi. Selline lühikesejutumees. Samal õhtul sai järjestatud tegevused, mis vaja teha et kõik sujuks. Paar järgmist nädalat kulus tsikli transpordi järjestamisele ja sujuvalt hakkasin viisadega tegelema. Vahepeal läks teele CdP taotlus, Merimetsas paar kaitsepookimist jne.

Ja ootamatult jõudiski kätte aeg “Antsu Viiul” , ristinimega Yamaha XTZ 750  Super Tenere, kasti pakkida ja teele saata. Kolm õhtut pusisime, tükike neljandat ka veel lisaks. Kuna olin transa hindu uurides kasti parameetrid ise ette öelnud siis nüüd tuli enda ette antud parameetritesse ära mahtuda.

Läks päris tihedaks. Näiteks esiratas mahtus kasti alles siis kui rehv sai maha võetud. Juhtraud ja kokpit tuli lahti kruvida. Kõiksugu õnarused ja oksaaugud said igasugust träni täis topitud. Küljekohvrid paraku ei mahtunudki kasti, need tuleb lennuki pagasis kaasa võtta. Kõige viimane, ülemine katteplaat sai nii kinni et Ants istus peale ja mina naelutasin kaane kinni. Kasti mõõtudeks sai täpselt vedajale lubatud L210cm; W60cm; H110cm. Kusjuures kõrgus on maast mõõtes, koos alusega. Hämmastav kui väikeseks on võimalik suur kolakas tsikkel pakkida. Samas ei kujuta ette kuidas oleks seda olnud teha kusagil lennujaama värava taga 🙂 . Kaaluks lubasin 250kg aga üle kaaluda seda ei õnnestunud.

Ehitasime kasti selliselt et kõrvalistel isikutel oleks võimalikult keeruline seda nö hoopealt lahti võtta ja midagi sisse vehkida. Selleks liimisime (lisaks naelutusele) kõik vineeri ja karkassi ühendused korralikult PVA-ga kinni. Hiljem selgus et toll tahab kontrollida tsikli mootori ja raami numbrit ja kast tuleb sihtkohas siiski lahti võtta. Kuna korralikult kokku liimitud kasti ei tahtnud enam lõhkuma hakata, lõikasin mootori.ja raaminumbri kohtadesse avad sisse ja kinnitasin sinna eraldi kaaned mida saab kruvidest lahti lasta.

Tänaseks on pakitud tsikkel jõudnud Hamburgi vahelattu. Sain juba Olaf`lt kiita et väga profilt ehitatud kast 🙂 .  Nairobisse peaks plaanide kohaselt jõudma juba 23 mail. Kohapeal on ka vastuvõtt ja Keeniasse sisse tollimine organiseeritud. Selle eest lubas hoolitseda meie vana tuttav Chris.

Enam ei sõltu meist midagi. Kogu vastutus on üle antud ja jääb vaid loota et antud ja saadud lubadused peavad ning kui lõpuks ise kohale jõuame on ka tehnika kenasti ootamas. Pöidlad kõvasti pihku!

 

 

PS! Kindlasti huvitab paljusid “viiuli”  Tallinnast Nairobisse lennutamise hind. Kuna see sai päris suure töö tulemusel (mõistliku hinnaga usaldusväärse vedaja leidmine on paganama suur töö, tegelt ka!) üpriski mõistlik siis panen kuluread siia kirja. Ehk ergutab see ka teisi pikemaid retki ette võtma kui numbrid silme ees. Omal ka hea hiljem vaadata.

  1. Tallinn- Hamburg 170€
  2. Hamburg- Nairobi 1080€
  3. Tsikli kasti alus+raam- tasuta
  4. Kinnitusvahendid, liim 25€
  5. Vineer, 5 tahvlit  50€
  6. Tsikli maale tollimine, transport kämpingusse  100€
  7. 4 õhtut oma tööd+ mõned kaljad ja saunapuud 🙂

Kokku praegu teadaolevate kulude pealt tsikli transa Tallinn-Nairobi , VihulaMoto omahind 1450€

Edit: Ratas kohal, kuludest lisandus kohaliku agendi tasu ja lennujaama cargoteenistuse tasu kokku ca 185€.

Ehk siis total 1635€

3 Replies to “Antsu Viiul”

Leave a Reply