Tehniliste tagajärgede likvideerimine

Viimases lõpus hakkas tehnika igast nurgast järgi andma. Põhiliselt andis tunda Etioopias kalluri alla jäämine. Kuigi Dubais õnnestus mõned avarii tagajärjed hädapärast korda teha, jäi põhjalikumaks remondiks aega väheks.

Mis siis kõpitsemist vajas?

Summutipoldid ja tihendid. need olid enamuses kadunud. Kuidagi sain teel olles jupid nii fikseeritud, et ära ei kaoks

Sabaraam. Selgus, et tsikkel ise on õnneks terve ja sirge, aga sabaraam täiega kõver. Kuna see raam on nii keerulise kujuga ja mingist alumiiniumi sulamist, siis ei tundunud õigeks painutamine eriti reaalne. Sain E-bay st päris hea diiliga kasutatud, aga korraliku asenduse.

Paakide alumine kinnitus sai samuti kalluri all tõsiselt kannatada. Imestan et see üldse nii tugev on. Proovisin kruustangide vahel õigeks väänata aga ei olnud seda moodigi. Jällegi, uus ei olnud väga kulukas.

Tagumine amordi porikaitse oli samuti katki. Asendus uuega.

Vasaku poole lisapaak oli üsna kortsus, aga peale mõningast nuputamist õnnestus see töökorda saada omade jõududega. Muud ei olnudki kui keermestatud pronksist hülsid olid lihtsalt plastiku seest välja muljutud- alumise kinnituse ja kütusekraani kinnitused. Õnneks taipasin need alles hoida. Lasin gaasipõletiga kuumaks ja pressisin omale kohale tagasi. Esiotsa tundub et õnnestus, aeg näitab. Pilte ei teinud.

Scottoiler oli kusagil Araabias ära sulanud. Ikka korralikult. Alguses arvasin et summuti kuumus vms aga lähemal uurimisel selgus, et summuti kiirgus ei pääsenud ligi. Igatahes tuli uus paigaldada. Proovisin leida metallist pudeliga varianti aga ei pakuta. Peab samasugusega läbi ajama. Niipea ei ole plaanis ülearu kuumadesse oludesse sattuda.

Üks esimene suunatuli läks ka vahetusse. Ainult klaasi ei saa tellida.

Sidurikaane sain teepeal selliselt korda, et puurisin augu üle ja keerasin 6mm poldi sisse. Igaks juhuks käiasin seest poldipea madalamaks, et sidurikorv kindlasti külge ei hakkaks. Ja vedas kenasti koju ära.

Õli lahmas korralikult. Kogu mootor leemendas. Sellel oli mitu põhjust. Esiteks karterituulutuse torujupi asend Rottweileri pestava õhufiltri sees jättis soovida. Teine teema oli üks pisike simmerling, mis oli kõva nagu kivi. Toru tegin korda ja simmerlingi vahetasin välja. Aga mootor ikka õline. Lõpuks ei jäänud muud üle, vahetasin välja generaatori kaane tihendi. Ju see kalluri ratas siis vajutas tihendi nii kõvasti kokku et ei jäänudki enam tihedaks. Ja veel, vabakäigu andur laskis ka õli läbi. Ei piisanud O-ringi vahetamisest, tuli tervenisti andur välja vahetada. See on nii lolli koha peal, ajas üksjagu vanduma. Ja miks keegi ei hoiatanud et kohe kui anduri eemaldad, kargab tihvt vedru otsast välja ja suudab mu üldiselt üsna korras garaazis endale peiduka leida. Ei jäänud muud üle kui uue saamiseni raudnaelast uus tift voolida. Töötas küll 🙂

Amordid kah hooldusse, ikkagi 28 000 km sõidetud, kohati mitte just parimatel teedel.

Kuna ratas juba nii lahti roogitud, siis tagakiige ja lenksu laagritele ka uus määre sisse.

Koos poolraamiga õnnestus ka uus vasak tagumine jalaraud tellida. See oli auto alt läbi käies täiesti kägarasse muljutud. Kiigel on korralikud kriimud tunnistajaks.

Lisatulede kronsa, mida Addis Ababa getos üritasin kokku keevitada, vajas kohendamist. Esiteks nägi õmblus üsna inetu välja, teiseks oli pragu tekkinud ka vasakpoolse tule kõrvale. Uus keevis, pisut käiamist ja värvi ning tagasi.

Ketigrupp on ka üsna otsas aga kuna selle vahetamiseks ei ole vaja ratast laiali lammutada siis hetkel ei hakka tegelema. Enne uue hooaja algust jõuab ära vahetada.

Loomulikult õlide ja filtrite vahetus. Veepumba komplekti kontrollisin üle, emulsiooni kusagil näha ei ole. Ei hakka igaks juhuks vahetama.

Esiratta laagrid ja puksid vahetasin ka välja. Põhiline mure oli see et esirattal oli külgsuunaline loks sees. Läks hulga aega enne kui aru sain, mis viga. Selgus, et rummu sees olev pikk puks oli aja jooksul ca 2 mm lühemaks kulunud. Või siis ajapikku mutri kinni keeramisel lühemaks pressitud vms. Uuega sai korda.

Hea tunne et kohe kõik ära sai vahetatud Selle võrra talvel vähem nokitsemist ja sai eelmise hooaja lõpus veel kodu-ja lähivälismaal ka pisut hullata.

Tänaseks on tsikkel jälle valmis järgmisteks väljakutseteks. Mõned kriimud rohkem kui enne aga need on ausalt välja teenitud, igal oma lugu juures. Las olla kaunistuseks!

Elektrisüsteemile tahaks lähiajal väikesed täiendused teha. Akupanga/käivitusabi klemmid on vaja paigaldada nii et need ulataksid paagikotti. Navi tuleb ühendada läbi süüteluku. Ei saa aru mis mul mõttes oli, et otse lasin kunagi ühendada. USB laadija pesa armatuurile paigaldada, sellega peaks elekter ka olema klaar.

ABS peab lahkuma. Seda ei ole vaja. Kuigi sellist nõu anti siit ja sealt juba enne Aafrika reisi, otsustasin tookord alles jätta. Aga nüüd aitab. Saab tööriistadele normaalse koha.

Tahaks ratast kiita. Loomuliku kulumise või mudeli enda eripärade tõttu ei tekkinudki ühtegi tõsisemat probleemi kogu matka jooksul. Enamuse vigastuste põhjuseks oli juba mitu korda mainitud avarii Etioopias, kus oma lolluse tõttu suur veoauto esimese rattaga üle tsikli sõitis. Ja olenemata kõikidest vigastustes suutis see tubli tsikkel mind ikkagi 10000 km kauguselt, ebainimlikult palavast kliimast, täisvarustuses ja raskes lastis tervelt koju tuua. Kuigi kaasa sai võetud tagavara kütusepump, pingeregulaator, rattalaagrid, küljejala andur ja mõndagi veel, ei läinudki neid vaja. Nõrgim koht, mida disaineritele ette heita, on siduri peapump, mille kolvi mansetid on üsna lühikese elueaga. See tuli reisi keskel välja vahetada ja koju jõudes vajas jälle vahetust. Õnneks oli Magura vedelik kaasas ja päris teepeale ei jäänud.

Tehnilise poole pealt enam-vähem kõik. Tagajärjed likvideeritud ja ratas on jälle suurepärases vormis.

Leave a Reply