9000km, mõned tehnilised teemad.

Praeguseks on läbitud üsna täpselt 9000km. Reisi algusest on möödas täpselt kaks kuud.

Otsustasin täielikult laibastunud tagumise rehvi lõpuks ära vahetada. Alla sai Windhoekist ostetud Mitas E07. Laibastus ta tegelikult juba peale 3000km läbimist. Aga kuna tee on seni olnud kuiv siis otsustasin sõita nii lõpuni kui veel kannatab. Viimased paar tuhhi oli asfalt ja tagavara rehv kaasas, seega erilist hirmu teele jääda ei olnud.

Rehvi vahetades jäi silma et Rade paagi all olev klaasplastist kaitseplaat oli ca 5cm ettepoole nihkunud. Mingil hetkel, veel Namiibias, läksime sõiduga natuke liiale ja paaris kohas kraapsas tagumine ratas põhja. Ju siis piisavalt tugevasti et kaitseplaat paigalt nihutada. Kuna nii kaitseplaadil kui ka paagil endal on nn rattalohk sees siis kohalt nihkumine tõi ka kaitseplaadi üksjagu allapoole. Paras jama. Paagi kinnituse juurest on kaitseplaat ka ära murdunud. Iseenesest ei ole tegemist eluluise küsimusega, lihtsalt häirib kui mingi asi ei ole korras. Et korralikult asi ära parandada oleks vaja kogu tagumine ots lahti lammutada. See tähendaks paari murdunud või üle keeratud nukkidega polti ning tõenäoliselt jääks töö selletõttu nagunii pooleli.Seega lahendasin asja lihtsamal viisil ja jääb loota et peab vastu. Testsõidu igal juhul pidas. Kuidas kahekesi on, saab näha. Keerasin tagaamorti pisut jäigemaks, ehk aitab see ka. Muide, tagaamordi pre-load hoob või kraan vms on jälle kinni paakunud. Sitt koht. Mitte et seda väga vaja oleks näppida aga ikkagi, hetkel seda kasutada ei saa.

Kuna sadulaalust paaki ei ole kütuse jaoks seni vaja läinud siis otsustasin selle vee jaoks kasutusele võtta. Vett on ka siiani olnud teeääres pea igal pool saada aga vahel on ikka õhtul laagrisse jäädes otsa saanud. Kraani ainult ei ole, sulgesin toru otsa 6mm poldiga. Tegelikult kraan on olemas aga see bensu kraan on nii peene avaga et vee jaoks natuke uimane. Samas ju töötab see ka.

Piduriklotsid on endiselt ca 30% peal taga ja 50% ees. Mälu järgi oli kodus sama seis. Tagavara on kaasas, pole hullu.

Scottoileriga oli väike jama ja kett sai mingil ajal rohkem valu kui oleks tahtnud. Voolik kulges tagakiige ja küljejala kronsa vahelt (mul küljejala asukoht muudetud). Aitasin kaasteelistel rehvi velje pealt maha vajutada ja kronsa paindus selle käigus läbi, surudes ketiõlituse vooliku kokku. Parandasin ajutiselt teibiga ära aga voolikusse jäi õhumull sisse ja õlitus ei toiminud korralikult. Lõpuks sain praeguse veepaagi tuulutusvooliku otsast täpselt paraja läbimõõduga jupi toru ja lükkasin õlivoolikule peale. Kuigi leket enam ei olnud jäi mull ikka sisse. Pidin veel korra  vooliku lahti võtma ja vigastatud kohast ühe sissepoole muljutud tüki välja lõikama. Nüüdseks töötab jälle nii nagu peab.

Ameerikamaalt küljejala asukoha muutmiseks tellitud kinnituskronsa osutus üllatavalt pehmeks metalliks. Eelpool kirjeldatud põhjusel paindus nii palju läbi et ratas oli üsna lääbakil. Mingis kämpingus võtsin alt ära ja mudisin pisut suuremat sorti koputiga. Paindus iga matsuga. Eeldasin et tegu on korraliku terasega aga tuli pettuda. Siseküljel olev väike diagonaalside oli ka keevitusest lahti tulnud. See on siis CJ Design-st tellitud asi.

Pretensioonid vaja saata nii Radele paagi kaitseplaadi kui CJ Design-le küljejala kinnituse kohta. Aga suures plaanis on olnud tegemist väga pisikeste ja kolmanda järgu tegniliste probleemikestega.

Muide, õli vahetades (mõni aeg tagasi) täitsa üllatusin. Õli oli puhas, ei määrinud isegi käsi. Väljanägemise poolest oleks tagasi valanud 🙂 .

Telgist on saanud meile suur sõber ja enam ei mäletagi millal sai viimati kusagil statsionaarse katuse all magatud. Biker.ee-s korraldatud nö parima tsiklimatka telgi väljaselgitamise arutelust oli vägagi kasu. Kiire paigaldus, kiire kokkupakkimine, vägagi mahukas, hea ventilatsioon, sobivad mõõdud pakituna… julgen soovitada. Vihmakindlus on veel testimata, loodetavasti nii jääbki 🙂

2 Replies to “9000km, mõned tehnilised teemad.”

Leave a Reply